Blog
Jakie błędy księgowe popełniają przedsiębiorcy?
Niestety błędy księgowe są często popełniane przed przedsiębiorców, również tych bazujących na księgowości uproszczonej. Jakie pojawiają się najczęściej oraz w jaki sposób można im zapobiec?
Zasady prowadzenia księgi przychodów i rozchodów
Księga przychodów i rozchodów może być prowadzona w formie elektronicznej lub na papierze. Zakłada ją podatnik w oparciu o wzór, jaki jest określony w załączniku do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia księgi przychodów i rozchodów. Powinna być przechowywana i zabezpieczona przez okres około pięciu lat. Czym właściwie jest, kto powinien ją prowadzić i co powinna zawierać? Dowiesz się z tego artykułu.
Jakie podatki musi płacić polski przedsiębiorca?
Przedsiębiorcy na całym świecie muszą odprowadzać podatki do państwa, w którym prowadzą swoją działalność. W niektórych krajach są one mniejsze, w innych większe. Jedno jest jednak pewne - płacenia ich nie można uniknąć. Aby jednak mieć pełen obraz tego, jakie podatki, w jakiej wysokości i na jakich zasadach powinien płacić polski przedsiębiorca, zachęcamy do zapoznania się z dzisiejszym wpisem. Jest to wiedza podstawowa nie tylko dla osób, które już prowadzą swoją firmę, ale także dla tych, którzy w przyszłości planują to robić.
Różnice między księgowością pełną a uproszczoną
W Polsce obowiązują dwie formy księgowości – pełna i uproszczona. Przedsiębiorcy będący właścicielami małych oraz średnich firm muszą zdecydować, która z nich będzie obowiązywała w ich firmie. Duże firmy, nie mają możliwości wyboru, w ich przypadku jest prawnie uregulowany obowiązek prowadzenia pełnej księgowości. Przed podjęciem decyzji warto jednak dowiedzieć się, czym dokładnie różnią się te dwa rodzaje i wybrać najlepszą i najkorzystniejszą opcję dla siebie, swojej firmy i pracowników.